Boziu (pieve)
From Wikipedia
U Boziu hè u nome di una pieve di Corsica. I paesi di u Boziu sò : Sermanu, Bustanicu, A Mazzola, U Favalellu, Sant' Andria di Boziu, L'Alzi è Alandu.
Cuntenutu |
[edit] Storia
Pieve povera, u Boziu hà vistu e duie rivuluzioni maiò parte da ind'è ella. In 1358 Sambucucciu d'Alandu piglia u capu di a rivolta contr'à i signori. In u 1729, una rivolta parte da Bustanicu contr'à a racolta di l'impositu genuvese dettu "di i dui seini". I genuvesi sò messi fora da u paese, u campanile batte a ciccona è pocu à pocu d'altri paesi sò tocchi da a rivolta, chì sbuccerà nant'à a guerra d'indipendenza di a Corsica.
[edit] Geugrafia
[edit] Cultura
U Boziu hè a pieve induve a tradizione di u cantu è di a paghjella si sò mantenuti di manera assai forte. U paese di Sermanu hè statu u locu simbòlicu di u riacquistu, quandu in l'anni 70 i futuri cantadori di u gruppu Canta u Populu Corsu anu racoltu parechji canti tradiziunali, arresgistrati dipoi.
A Cappelluccia Santi Niculaiu situata sott'à u paese, tene a particularità d'avè bellissime pitture à l'affrescu di u XVu seculu.
[edit] Citazione
Accade chì u Boziu fussi citatu in a litteratura è a cultura corsa. Per esempiu:
- in a paghjella:
- Da Sant' Andria di Boziu
- Collanu e belle mule.
- Grasse tonde tutte in oziu
- Facenu trimà e nule.
- Pè fà le piantà ci vole
- Cavezza cù forte fune. (Pampasgiolu, Santa di u Niolu)